Jak na logo?
( Pro začínající podnikatele s budgetem do 5 000 Kč )

Pokud rozjíždíte podnikání, určitě sháníte logo pro sebe nebo svůj produkt
Proč by jste o logo měli stát?
- Podporuje důvěryhodnost daného produktu nebo služby
- Vytváří dojem zavedené a rozběhnuté značky
- Lidé si vás více zapamatují. I když si hned neobjednají vaši službu nebo produkt, můžou se pak rozhodnout později na základě připomenutí.
- Snadná identifikace – od koho produkt nebo služba je.
Kolik za logo zaplatit?
Logo si samozřejmě můžete udělat sami a zdarma.
Někdo to určitě zvládne, ale někdo si tím může uškodit – logo může vypadat dost neprofesionálně, nemusí být vhodné pro danou cílovou skupinu, nemusí být dobře rozpoznatelné pro okolí.
Fotobanka
Opravdu levné řešení, ale co když si logo koupí i váš konkurent, použije ho někdo tak, že zkazí důvěryhodnost vaší značce. Pokud budeme předpokládat, že chcete být úspěšní a toho úspěchu opravdu dosáhnete, lidé by s vaším logem mohli zacházet jak chtějí, protože ve skutečnosti nemůže patřit jen vám, nehledě na licenci, kterou nebudete mít k používání loga, používání na propagačních materiálech.
S Budgetem za designerem
Najděte si designera jehož styl se vám líbí a vyvolává ve vás důvěru
Stanovte si budget, který chcete dodržet a s designerem zkuste najít řešení, jak postupovat.
V čem spočívá výhoda spolupráce na logu s designerem?
- Komunikace – proberete veškeré základní prvky, které by vaše logo mělo mít.
- Na věci, které vás nenapadnou se doptá nebo vám sestaví dotazník
- Najdete styl, který se vám líbí a který zase ne
- Vytvoří pro vás jen skici – skici můžete snadno feedbackovat a designer rychle upravovat ta, až se dostanete k vaší cílové představě.
- Přetvoří logo na křivky, najde a vyzkouší s vámi barevnost, která vám bude sedět
Základy, kterých je potřeba se u loga držet
- Jednoduchost
- Srozumitelnost
- Originalita
Jak poznat nevhodné logo
- V lidech vyvolává nějaký nežádoucí pocit
- Vaše logo ostatním splývá s logem jiným
- Logo je příliš chaotické
- Objevují se v logu nežádoucí dvojsmysly
Jaký základní výstup byste měli dostat?
- Základní – barevné logo, a černobílá varianta loga
- v křivkách (PDF nebo EPS – verze 10 a nižší)
- JPG
- PNG (průhledné pozadí)